Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Předmětová komise

Matematika

Kategorie

 Akce předmětové komise

Předměty

CMA Cvičení z matematikyMAT MatematikaCman Cvičení z matematikySemn Seminář z matematikyDegn Deskriptivní geometrieSEM Seminář z matematikyMATR Matematika rozšiřujícíVMA Vyšší matematikaDEG Deskriptivní geometrieVman Vyšší matematika
Ilustrační foto
Matematika – základní informace

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Eva Plechlová

Titulní obrázek článku

Vítejte na stránkách matematiky!

Odkazy na stránky učitelů matematiky

prof. Haminger:  http://www.haminger.wbs.cz

                        (zadání matematické olympiády a termíny odevzdání, Homo Špekulus)

prof. Plechlová:   http://www.plechlova.websnadno.cz

                         (příklady pro přípravu k maturitě z matematiky a deskriptivní geometrie)

prof. Piskačová:  http://www.piskacova.websnadno.cz

prof. Hamingerová: http://www.hamingerova.wbs.cz

prof. Henc:  http://www.mahenbigy.websnadno.cz

prof. Stará:  http://www.janstar.websandno.cz

Matematika

Výuka matematiky prohlubuje a rozvíjí pochopení a využití kvantitativních a prostorových vztahů reálného světa, utváří kvantitativní a geometrickou gramotnost studentů. Způsob matematického myšlení a zdůvodňování, vytváření hypotéz a deduktivních úvah je prostředkem pro nová a hlubší poznání a je předpokladem dalšího studia. Učivo matematiky umožňuje pochopit, že matematika je nezastupitelným prostředkem v modelování a předpovídání reálných jevů. Osvojené matematické pojmy, vztahy a procesy napomáhají proniknout do podstaty oboru, propojovat jednotlivé tematické okruhy, objevovat harmonii a půvab matematiky.

Matematické vzdělávání ovlivňuje rozvoj abstraktního a analytického myšlení, rozvíjí logické usuzování, učí srozumitelné a věcné argumentaci. Těžiště výuky spočívá v aktivním osvojení strategie řešení úloh a problémů, v ovládnutí nástrojů potřebných pro vysokoškolské studium i v běžném životě, v pěstování schopnosti aplikace.

Deskriptivní geometrie

Úkolem deskriptivní geometrie na gymnáziu je připravit žáky na vysokoškolské studium těch oborů, kde budou potřebovat dobrou prostorovou představivost a základy zobrazovacích metod, zejména při studiu technických a uměleckých oborů (architektura, stavební a strojní fakulta). Potřebnost těchto dovedností je důležitá i v jiných oblastech, např. v oblasti růmyslového designu nebo v lékařské anatomii.

Výuka deskriptivní geometrie navazuje na Stereometrii a je zařazena ve 3. a 4. ročníku čtyřletého gymnázia a v septimě a oktávě osmiletého gymnázia (2 hod. týdně – 60 hod. za rok).

Cílem výuky deskriptivní geometrie je naučit se základním zobrazovacím metodám – pravoúhlému promítání na dvě průmětny a pravoúhlé axonometrii a využívat je při zobrazování těles.

Nejnovější články v kategorii Matematika

Do konce května probíhá hlasování "O nejlepšího vědce Bigy 2011"

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Jitka Tarabová

 – 
17 fotografií

Nestihli jste se zúčastnit této soutěže? Nevadí, můžete to zkusit třeba příští rok (informace před učebnou chemie).

Co ale můžete:  spolupodílet se na zvolenínNejlepšího vědce Bigy. Každý z Vás (studentů či učitelů) má možnost dát jeden hlas tomu, jehož vědecká práce se Vám nejvíce líbí. Všechny práce visí před učebnou chemie, kde máte možnost hlasovat.
 

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Matematika
Fyzika
Biologie
Celý článek...

Virtuální prohlídka