Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Předmětová komise

Matematika

Kategorie

 Akce předmětové komise

Předměty

CMA Cvičení z matematikyMAT MatematikaCman Cvičení z matematikySemn Seminář z matematikyDegn Deskriptivní geometrieSEM Seminář z matematikyMATR Matematika rozšiřujícíVMA Vyšší matematikaDEG Deskriptivní geometrieVman Vyšší matematika
Ilustrační foto
Matematika – základní informace

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Eva Plechlová

Titulní obrázek článku

Vítejte na stránkách matematiky!

Odkazy na stránky učitelů matematiky

prof. Haminger:  http://www.haminger.wbs.cz

                        (zadání matematické olympiády a termíny odevzdání, Homo Špekulus)

prof. Plechlová:   http://www.plechlova.websnadno.cz

                         (příklady pro přípravu k maturitě z matematiky a deskriptivní geometrie)

prof. Piskačová:  http://www.piskacova.websnadno.cz

prof. Hamingerová: http://www.hamingerova.wbs.cz

prof. Henc:  http://www.mahenbigy.websnadno.cz

prof. Stará:  http://www.janstar.websandno.cz

Matematika

Výuka matematiky prohlubuje a rozvíjí pochopení a využití kvantitativních a prostorových vztahů reálného světa, utváří kvantitativní a geometrickou gramotnost studentů. Způsob matematického myšlení a zdůvodňování, vytváření hypotéz a deduktivních úvah je prostředkem pro nová a hlubší poznání a je předpokladem dalšího studia. Učivo matematiky umožňuje pochopit, že matematika je nezastupitelným prostředkem v modelování a předpovídání reálných jevů. Osvojené matematické pojmy, vztahy a procesy napomáhají proniknout do podstaty oboru, propojovat jednotlivé tematické okruhy, objevovat harmonii a půvab matematiky.

Matematické vzdělávání ovlivňuje rozvoj abstraktního a analytického myšlení, rozvíjí logické usuzování, učí srozumitelné a věcné argumentaci. Těžiště výuky spočívá v aktivním osvojení strategie řešení úloh a problémů, v ovládnutí nástrojů potřebných pro vysokoškolské studium i v běžném životě, v pěstování schopnosti aplikace.

Deskriptivní geometrie

Úkolem deskriptivní geometrie na gymnáziu je připravit žáky na vysokoškolské studium těch oborů, kde budou potřebovat dobrou prostorovou představivost a základy zobrazovacích metod, zejména při studiu technických a uměleckých oborů (architektura, stavební a strojní fakulta). Potřebnost těchto dovedností je důležitá i v jiných oblastech, např. v oblasti růmyslového designu nebo v lékařské anatomii.

Výuka deskriptivní geometrie navazuje na Stereometrii a je zařazena ve 3. a 4. ročníku čtyřletého gymnázia a v septimě a oktávě osmiletého gymnázia (2 hod. týdně – 60 hod. za rok).

Cílem výuky deskriptivní geometrie je naučit se základním zobrazovacím metodám – pravoúhlému promítání na dvě průmětny a pravoúhlé axonometrii a využívat je při zobrazování těles.

Nejnovější články v kategorii Matematika

Sextáni reprezentovali Bigy na matematické soutěži Náboj

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Jitka Piskačová

2 fotografie

V pátek 15.4. 2016 se konala v Praze mezinárodní matematická soutěž pro pětičlenné týmy středoškoláků. 

Naši školu letos v kategorii Junioři reprezentoval  tým ve složení Kateřina Vičíková (SxB), Patrik Steffel (SxB), Marek Pospíšil (SxB), Zdena Staňová (SxA) a Vojtěch Rozehnal (SxA).

Zařazeno v kategoriích:

Úspěchy
Matematika
Žáci
Celý článek...

Výsledky matematického klokana

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Magdalena Hamingerová

 – 

Soutěže Matematický klokan se v letošním roce zúčastnilo 382 studentů Biskupského gymnázia.

Nejlépe si vedli:

v kategorii BENJAMÍN   1. Vojtěch Marek    prima B   a   Petr Soška sekunda B

                                           2. Judita Trávníčková       sekunda A

Matematický klokan 2016 – výsledky kategorie Kadet a Junior

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Jitka Piskačová

 – 

Pro netrpělivé zájemce o výsledky dnešní soutěže Matematický klokan přinášíme výsledky kategorií Kadet a Junior. Z každé třídy je uvedeno pořadí na prvních 3 místech případně i na dalších místech, pokud dosažený počet bodů byl alespoň 80.

Letos 100 bodovou hranici zatím překonalo 5 studentů, 120 bodů získal Filip Šalomon z karty B.  Gratulujeme !

Přílohy

 Výledky kategorie Kadet a Junior [117 kB]

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Matematika
Celý článek...

Začala registrace do šifrovací soutěže Technoplaneta

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Jitka Piskačová

Titulní obrázek článku
 – 

Technoplaneta je dětská šifrovací hra, která je určena pro pětičlenné týmy žáků ZŠ a probíhá vždy na jaře formou několika internetových kol. Jejich nejúspěšnější účastníci si změří síly v pražském finále. Loni jsme ve finále měli 2 týmy.

Pokud byste se chtěli do soutěže zapojit i vy a změřit své síly s ostatními týmy, neváhejte se registrovat na stránkách http://technoplaneta.cz/2016/. Potvrzení vašeho týmu zajistí J.Piskačová, do registračního formuláře zadejte její e-mailovou adresu.

Výsledky soutěže Přírodovědný klokan 2015

Vydáno:

 | 

Autor: Mgr. Marek Henc

 – 

Ve středu 14. října se v aule gymnázia konal další ročník soutěže Přírodovědný klokan.
Soutěže se účastnili zájemci z řad tercií a kvart (kategorie Kadet), dále pak zájemci z kvint,
sext, prvních a druhých ročníků (kategorie Junior). Otázky v této soutěži měly prověřit
znalosti studentů z oblasti technických a přírodních věd, tedy z matematiky, fyziky a biologie,
v kategorii Kadet navíc ještě ze zeměpisu, v kategorii Junior namísto zeměpisu byly otázky z chemie.

Přírodovědný klokan

Vydáno:

 | 

Autorka: Mgr. Magdalena Hamingerová

 – 

Upozorňujeme všechny registrované soutěžící z terciií AB, kvart AB, kvint AB, sext AB, 1.ABC, 2ABC, že školní kolo soutěže Přírodovědný klokan proběhne ve středu 14.10.2015 v aule Bigy od 8.50 do 10.50 středoevropského času.

Přejeme úspěšné řešení zapeklitých úkolů.

Virtuální prohlídka