Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Předmětová komise

Kategorie

Akce předmětové komise

Předměty

Sezn Seminář ze zeměpisuZEM ZeměpisSEZ Seminář ze zeměpisu
Ilustrační foto
Zeměpis – základní informace

Autor: Mgr. Jakub Zatloukal

Vítejte na stránkách kabinetu zeměpisu Biskupského gymnázia

Dnešní svět, stále se vyvíjející a propojující, vyžaduje od každého občana co nejlepší představu o naší planetě. Musí porozumět jevům a procesům, které na ní probíhají, musí mít alespoň základní představu i o vzdálených oblastech Země. Bez toho může být naše rozhodování nepřesné nebo chybné a podstatně hůře se budeme ve světě orientovat a prosazovat.

Školní zeměpis vychází z geografie, která patří k nejstarším vědním oborům a prošla dlouhodobým vývojem. Zařazení většiny vědních oborů je jednoznačné - fyzika, biologie či chemie patří zřetelně mezi obory přírodovědné, dějepis nebo základy společenských věd mezi vědy společenské. Geografie se však zabývá studiem jak přírodních, tak společenských jevů a jejich vzájemným působením. Kabinet zeměpisu se tedy snaží podat našim studentům komplexní informace o přírodní i sociální sféře Země.

Výuka

Primy, sekundy, kvinty až septimy a 1. až 3. ročníky mají 2 povinné hodiny zeměpisu týdně, tercie a kvarty 1 povinnou hodinu týdně. V sextě, septimě, 2. a 3. ročnících je možnost zvolit si navíc 2 hodiny jednou za 14 dní a povinně volitelné humanitní cvičení, kde je zeměpis jednou za 3 týdny. V oktávě a ve 4. ročnících probíhá maturitní seminář s dotací 2 hodiny týdně.

Nejnovější články v kategorii Zeměpis

Expedice Ukrajina 2017

7 fotografií

Expedice Ukrajina

4. – 14. září 2017

Po letmém pozdravu s našimi spolužáky jsme první školní den vyrazili my, skupina šestnácti studentů z Bigy vedených profesorem Kubíčkem, směrem do hor Zakarpatské Ukrajiny. Plánovaná trasa treku vedla z Rachivu přes městečka Kvasy a Usť-Čorna do Koločavy, odkud nás autobus o deset dní později dovezl zase zpět do školních životů po prodloužených prázdninách. Těchto deset dní byl pro nás čas plný zážitků, nových zkušeností, ale hlavně šlapání s těžkým batohem na zádech. První tři dny nás v horách uvítala mlha a vytrvalý déšť, ale to nám nezabránilo pokořit nejvyšší bod Ukrajiny, horu Hoverlu, vysokou 2061 m. n.m.

Zařazeno v kategoriích:

Celý článek...

Elektronické přihlašování na projektový týden sext a 2. ročníků

Autor: Mgr. Michal Kubíček

Projektový týden sext a 2. ročníků proběhne  9.10 - 12.10.2017.

Prezentace se uskuteční 3.11.2017.

Propozice a podmínky jsou v předchozích článcích na webových stránkách a na nástěnce před aulou.

Jedná se o následující skupiny :

• VYV,SPJ,FRJ,HUV - do těchto skupin se nesmí přihlašovat studenti, kteří tento předmět nenavštěvují
  • NEJ, TEV, ZSV,FYZ+CHE, LAT+ DEJ, ANJ, BIO+ZEM

Tercie B - škola v přírodě Lednice - den třetí

6 fotografií

Ahoj všichni,

dneska to vypadalo na 50km, ale nakonec z toho bylo 62km. Přes Tři Grácie a Hraniční zámek jsme dojeli do Mikulova. Po obídku jsme pokračovali kolem Pálavy do Dolních Věstonic a po břehu třetí novomlýnské nádrže jsme dojeli zpět do Lednice. Pak už to byl jenom kousek do kempu na fotbálek a k vynikající svíčkové.

Tercie B - škola v přírodě Lednice - den druhý

5 fotografií

Ahoj všichni,

dneska jsme se konečně pořádně projeli na kolech. Objeli jsme si okruh přes Lanžhot podél řeky Moravy (hranice se Slovenskem) do Moravské Nové Vsi. Dále přes Hrušky do Břeclavi a pak zpátky do našeho kempu. Celý den nás provázelo sluníčko a dobrá nálada, někdy bylo toho sluníčka až moc. Celý den jsme strávili na kolech a dojeli až na výbornou večeři.

Tercie B – škola v přírodě Lednice – den první

10 fotografií

Ahoj všichni,

tak jsme dorazili do Lednice autokempu Apollo, takhle si tady bydlíme a tak jsme si užili naši procházku do zámku Lednice a přilehlého parku. Je to tady super!!!

Vaše TB

PS: na kole Břeclav – Lednice 15km, odpolední procházka 6km.

Vítězství v krajském kole zeměpisné olympiády

–

V krajském kole zeměpisné olympiády byl ze všech škol nejlepší náš student ze sekundy B – Marek Vojtěch, který získal 1. místo.

V kategorii C se umístil na 4. místě Dominik Vojta  z kvarty A.

Studentům blahopřejeme!!!

Vítězství v zeměpisné olympiádě

Autor: Mgr. Michal Kubíček

V městském kole zeměpisné olympiády jsme dosáhli těchto úspěchů:

1. místo v kategorii B   - Marek Vojtěch, SB

1.místo v kategorii C  - Dominik Vojta, KA

4.místo v kategorii D  - Urban Jakub, SXA

Předmětová komise zeměpisu blahopřeje !!!

Zeměpisná olympiáda - školní kolo

–

Dne 14.12.2016 se uskutečnilo školní kolo zeměpisné olympiády. Výsledky jsou přiloženy. Vítěz každého kola postupuje do okresního kola.

Všem účastníkům blahopřeje předmětová komise zeměpisu.

Přílohy

ZO 2016 - kategorie A,B,C [14 kB] ZO 2016 školní kolo, kategorie D [12 kB]

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Celý článek...

Biologická exkurze SB a TB ve vídeňské ZOO

2 fotografie

Dnešní krásný a slunečný podzimní den jsme strávili ve vídeňské ZOO.

Viděli jsme zvířata, která u nás nikde neuvidíte, jako například pandu velkou, koalu, mravenečníka a arapaimu gigas.

Bylo to super a moc jsme si to užili!!!

Expedice Albánie 2016

13 fotografií

Mirëdita

Ač znaveni a nevyspaní, právě jsme byli našim vodžou donuceni k napsání této krátké zprávy o našem putování za krásami hor Albánie a Černé Hory. Právě sedíme ve vlaku a za hodinu nás čeká nepříjemný návrat do každodenní reality. Naše dobrodružství začalo v pátek 2. září v 16 hodin, kdy jsme měli domluvený sraz ve vestibulu hlavního vlakového nádraží, odkud jsme se vlakem vydali napospas horám. Hned první den jsme se vydali na nejnáročnější výšlap, a to na druhou nejvyšší  horu Albánie Maja Jezerces (2694 m.n.m). Odměnou za tuto námahu nám byl nádherný výhled a koupel v horském jezírku. Následující den jsme pokračovali s plnou polní směrem do albánského Tèthu, kde jsme se setkali se vstřícností a pohostinností místního obyvatelstva a kvůli špatnému počasí zde zůstali i další den. I přes neustávající déšť jsme pak pokračovali směrem do Valbone. Po cestě nás velmi překvapila nezištná pomoc místního rodáka Petera, který se o nás postaral. Z Valbone jsme se za občasných přeháněk vydali do Ceremi kde jsme okusili místní chléb a pokračovali dál do sedla. Tam jsme rozbili tábor a s výhledem na krásné hory se uložili k spánku. Poslední den nás čekala nejsnadnější část cesty, sestup do města Plavu, čímž jsme se po bezproblémovém překročení hranice opět ocitli na území Černé Hory. Zde jsme smyli týdenní špínu v místním krásném jezeře a poslední večer, stejně jako všechny předešlé zakončili zpěvem našich krásných lidových písní. A nyní, po dlouhém cestování vlakem opět vjíždíme do naší vlasti. Tímto tedy připijme na zdraví našemu panu profesorovi Kubíčkovi, bez kterého by se tato úžasná expedice nekonala.