Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Předmětová komise

Informatika a výpočetní technika

Kategorie

 Akce předmětové komise

Předměty

API Aplikovaná informatikaINF Informatika a výpočetní technikaSein Seminář z informatikySEI Seminář z informatiky
Ilustrační foto
Informatika – základní informace

Vydáno:

 | 

Autorka: RNDr. Alena Pavlačková

Vítejte na stránkách informatiky a výpočetní techniky!

Informatika se dnes stává nedílnou součástí téměř všech profesí. Proto se snažíme, aby si studenti práci s počítači oblíbili. Máme neskromné přání, aby se "pécéčko" stalo pro studenty nejen nezbytným pracovním nástrojem, ale aby jim přinášelo radost a zábavu také ve volném čase. 

Studenti všech typů studia získají na gymnáziu znalosti o hardwarové stavbě PC, operačním systému MS Windows, základních kancelářských aplikacích (textovém editoru, tabulkovém kalkulátoru, prezentačním programu, databázovém systému), antivirové ochraně, komprimaci dat, počítačových sítích, internetu, naučí se pracovat s grafickou, zvukovou a video informací, získají aktuální informace z oblasti umělé inteligence, robotiky, 3D tisku.

Studenti, kteří si informatiku zvolí jako svůj maturitní předmět, získají základy algoritmizace a programování v jazyce Python. budou umět vytvářet webové stránky statické i dynamické v PHP a MySQL a získají hlubší přehled o jednotlivých oblastech informatiky.

Dotace hodin

ročníkprimasek.terciekvartakvintasxtsptokt
hodiny11112101
ročník1.2.3.4.
hodiny22  

 

Poznámky:

  • Studenti, kteří se rozhodnou z IVT maturovat, navštěvují poslední rok studia každý týden dvouhodinový maturitní seminář.
  • Všichni studenti školy mohou ve svém volném čase chodit do nepovinného předmětu  Programování v Javě.

Nejnovější články v kategorii Informatika a výpočetní technika

Tour de App

Vydáno:

 | 

Autorka: Ing. Andrea Buchtová

Titulní obrázek článku

je soutěž dvou nebo tříčlenných týmů. Soutěž se zaměřuje na vývoj aplikací. Ale neočekávejte pouze čisté programování a algoritmizaci. S Tour de App se chceme přiblížit praxi a ukázat, že vývoj není jen o psaní kódu. Na co se účastníci tedy mohou těšit?

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Informatika a výpočetní technika
Celý článek...

IBOBR

Vydáno:

 | 

Autorka: Ing. Andrea Buchtová

Titulní obrázek článku

Soutěže se zúčastnily primy, sekundy, kvarty a kvinty.

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Informatika a výpočetní technika
Celý článek...

Internet of Things for Future v Dublinu

Vydáno:

 | 

Autor: Mgr. Jiří Vondra

46 fotografií

Ve dnech 24.–30. 4. vyjelo našich 16 studentů do Dublinu v Irsku v rámci programu Erasmus+. Jednalo se již o druhé setkání projektu Internet of Things for Future, v němž je naše škola zapojena společně se španělskou školou Institut Banús v Cerdanyole u Barcelony a irskou Colaiste Choilm ve Swords u Dublinu. Nejenže jsme se opět setkali s našimi španělskými přáteli, ale konečně poznali i irské studenty, které jsme kvůli covidovým opatřením u nás dříve nemohli přivítat.

Zařazeno v kategoriích:

Internet of Things for Future
Zahraniční spolupráce
Projekty
Informatika a výpočetní technika
Celý článek...

SOUTĚŽ EEICT 2022

Vydáno:

 | 

Autorka: Ing. Andrea Buchtová

 – 

Chcete mít zajištěné přijetí bez přijímacího řízení? Potom se zúčastněte studentské soutěžní konference na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT Brno. 

Přílohy

 EEICT2022CFP_CZ.pdf [591 kB]

Zařazeno v kategoriích:

Soutěže
Informatika a výpočetní technika
Celý článek...

Videokonference o nových tématech projektu IOTFF

Vydáno:

 | 

Autor: Mgr. Jiří Vondra

3 fotografie

V rámci projektu Internet of Things for Future jsme se setkali s partnery z institutu Banús v Barceloně (Cerdanyola de Vallés) a seznamovali jsme se s novými projekty.

Zařazeno v kategoriích:

Internet of Things for Future
Zahraniční spolupráce
Projekty
Informatika a výpočetní technika
Celý článek...

PROGRAMÁTORSKÁ SOUTĚŽ KASIOPEA

Vydáno:

 | 

Autorka: Ing. Andrea Buchtová

 – 

Soutěž má dvě kola. Domácí kolo začne v sobotu 20. LISTOPADU 2021
a potrvá do neděle 5. PROSINCE 2021. Celé proběhne online a bude
možné se do něj zapojit kdykoli v daném termínu.
Nejúspěšnější soutěžící postoupí do finále, které se bude
konat začátkem příštího roku.

Programování her v jazyce Python pro středoškoláky

Vydáno:

 | 

Autorka: Ing. Andrea Buchtová

Titulní obrázek článku

Zdarma programovací kroužek pro středoškoláky na FI MU

Kroužek je možné navštěvovat prezenčně i online. Přihlašování do 27.9.2021, kapacita je omezená. V rámci tohoto kurzu se seznámíte s programovacím jazykem Python a objevíte jeho krásy při tvorbě vlastních počítačových her. Kurz bude probíhat jednou týdně v pondělí v čase 16:00–18:00 10 lekcí/týdnů, 4. 10. 2021 až 6. 12. 2021 v prostorách FI MU (Botanická 68a, Brno, prezenční forma) a na platformě Discord (online forma) pod vedením lektorů.

Detailní informace a registrační formulář jsou na https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeueggv0mz_7-gt1c7sVppkslFh6eKApT1alKWEGb901hizYw/viewform

Virtuální prohlídka