Kvinta A v Botanické zahradě v Brně
Vydáno:
|Autorka: Ing. Věra Helceletová
Návštěva Botanické zahrady v Brně s kvintou A
Vydáno:
|Autorka: Ing. Věra Helceletová
Návštěva Botanické zahrady v Brně s kvintou A
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Miroslava Ševčíková
Ahoj.
Jsme studenti z Kvarty B a společně jsme se zapojili do projektu "Pomáháme spolu mimo školu". V něm máme za úkol zvelebit okolí Bigy. Minulý rok byla v rámci něj vyrobena venkovní učebna.
My jsme dali dohromady tři návrhy, ze kterých máte možnost vybrat jeden, který pak zrealizujeme. Pro návrh, který vás nejvíc zaujal, hlasujte v online dotazníku - https://forms.gle/7e6qfhYHsxtmtrak8.
Děkujeme za všechny hlasy
Kvarta B
Vydáno:
|Autorka: PhDr. Yveta Reiterová
24. února se v 1.A uskutečnil program nazvaný Odborník ve výuce. 1.A navštívila RNDr. Svatava Kubešová z Moravského zemského muzea, která se spolu s prof. Reiterovou věnovala výuce mechorostů. Během vyučovacího bloku studenti nasbírali v okolí školy různé druhy mechů, pozorovali a určovali je pod mikroskopem; snažili se je rozpoznat podle určovacího klíče. Z mechu mj. také studenti dělali preparáty.
Další součástí programu byla odborná přednáška věnovaná mechorostům, ale také významu, ekologickým hlediskům, potravním řetězcům v přírodě a ochraně přírody. Poslední částí výukového programu bylo také poznávání okolí školy, vč. druhové rozmanitosti lesa. Studenty projekt zaujal a líbil se jim.
Y. Reiterová
Vydáno:
|Autor: RNDr. Jan Taraba, PhD.
Studenti 4.B a části 4.C se 15. 2. 2022 zúčastnili celodenní odborné exkurze se zaměřením na biotechnologie a potravinářský průmysl.
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Denisa Hobžová
Bigy spolupracuje s Lipkou na projektu "klimatické vzdělávání do škol". V rámci této spolupráce absolvovali ve středu studenti a studentky 1.A a 1.C vzdělávací program přímo u nás na škole. Program navázal na výuku o klimatu v hodinách ZSV. A o čem byl? Jako zástupci jednotlivých států měli studenti a studentky možnost zažít si, jaké to je čelit konkrétním problémům, které globální klimatická změna přináší jednotlivým místům na naší planetě. Vyzkoušeli si také účast na klimatické konferenci a jednání o klimatické dohodě. Následovaly aktivity zaměřené na možnosti, které změna přináší, jaké jsou cesty mitigace (zmírňování dopadů klimatické změny) a adaptace na změnu. Na základě příběhů fungujících nízkouhlíkových projektů získali inspiraci i větší vhled do problematiky řešení klimatické krize.
Vydáno:
|Autorka: Mgr. Denisa Hobžová
Bigy spolupracuje s Lipkou na projektu "klimatické vzdělávání do škol". V rámci této spolupráce absolvovali ve středu studenti a studentky 1.A a 1.C vzdělávací program přímo u nás na škole. Program navázal na výuku o klimatu v hodinách ZSV. A o čem byl? Jako zástupci jednotlivých států měli studenti a studentky možnost zažít si, jaké to je čelit konkrétním problémům, které globální klimatická změna přináší jednotlivým místům na naší planetě. Vyzkoušeli si také účast na klimatické konferenci a jednání o klimatické dohodě. Následovaly aktivity zaměřené na možnosti, které změna přináší, jaké jsou cesty mitigace (zmírňování dopadů klimatické změny) a adaptace na změnu. Na základě příběhů fungujících nízkouhlíkových projektů získali inspiraci i větší vhled do problematiky řešení klimatické krize.