Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Dva nepovinné předměty z programování v jazyce Java

Vydáno:

 | 

Autor: R.D. ThLic. Ing Jiří Janalík, Ph.D.

Tak jako v letošním roce i příští školní rok bude možné navštěvovat nepovinný předmět Objektové programování v jazyce Java. Pro ty, kteří tento předmět již absolvovali je možné zapsat se do nepovinného předmětu Využití jazyka Java v grafických aplikacích, který studentům, jímž programování v jazyce Java vyhovuje, umožní rozšířit možnosti Javy pro 2D a 3D aplikace.

Kapacita obou předmětů je 16 studentů.

Image result for java logo

NÁZEV PŘEDMĚTU:        Objektové programování v jazyce Java

URČENO PRO ROČNÍK:  1.-4. ročník, kvinta až oktáva.

PŘEDMĚT JE : nepovinný 

VYUČUJÍCÍ:  Jiří Janalík

NÁPLŇ PŘEDMĚTU:  dvě hodiny budou rozděleny na teoretickou (výkladovou) a praktickou (programátorskou) část. 

OBLASTI PŘEDMĚTU:

  • Používání univerzálního vývojového prostředí Eclipse (včetně praktického ladění programů)
  • Základní konstrukce jazyka Java
  • Návrh a používání objektů a objektových předností jazyka Java
  • Návrh a rozchození aplikací s uživatelským rozhraním
  • Základní algoritmy a programátorské přístupy z praktického života

VYUŽITÍ V PRAXI: pro každého, kdo se chce zabývat programováním nebo SW architekturou, jsou znalosti načerpané v tomto předmětu praktickou (a téměř nezbytnou) základnou. 

Pochopení důležitosti správnosti návrhu datových struktur pro snadný a modulární návrh každého projektu (a nemusí to být nutně SW projekt) je též velmi hodnotným příspěvkem pro každého studenta kteréhokoli oboru. 

PŘEDPOKLADY: 

  • Výhodou je základní znalost nějakého standardního programovacího jazyka (C, C#, Pascal, Python), ale nutné to není.
  • Předpokládá se zájem studenta o programování a ochota pracovat i mimo vyučovací hodiny doma
  • Je dobré, když má student vlastní notebook, na kterém si zkouší svá vlastní zadání nebo domácí úlohy, ale dá se domluvit i přístup do počítačových místností Bigy ve volných hodinách.

Image result for javafx logo

 

NÁZEV PŘEDMĚTU:        Využití jazyka Java v grafických aplikacích

URČENO PRO ROČNÍK:  2.-4. ročník, sexta až oktáva.

PŘEDMĚT JE : nepovinný 

VYUČUJÍCÍ:  Jiří Janalík

NÁPLŇ PŘEDMĚTU: Dvě hodiny budou rozděleny na teoretickou (výkladovou) a praktickou (programátorskou) část. 

OBLASTI PŘEDMĚTU:

  • Seznámení se s knihovnou JavaFX pro návrh 2D a 3D grafiky
  • Práce s 2D a 3D objekty, scénami, kamerami, texturami, rozložení objektů ve scéně, osvětlení scény, načítání objektů vytvořených jinými nástroji apod.
  • Vícevláknové programování (thready).
  • Práce s XML jako efektivním konfiguračním médiem aplikace.

PŘEDPOKLADY: 

  • Nutným předpokladem je znalost objektového programování v jazyce Java (znalosti na úrovni, kterou student získá absolvování nepovinného předmětu Objektové programování v jazyce Java).
  • Předpokládá se zájem studenta o programování a ochota pracovat i mimo vyučovací hodiny doma.

Zařazeno v kategoriích:

Školní kaple

Virtuální prohlídka