Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Fotogalerie 2010/2011

Výstup na Veľký Kriváň a Chleb

Autor: Mgr. Jakub Zatloukal

6 fotografií

[Vodná nádrž Krpeľany (430 m) – Rieka (460 m) – Šútovský vodopád (830 m) – Mojžišové prameny (1140 m) – Chata pod Chlebom (1415 m) – Snilovské sedlo (1520 m) – Veľký Kriváň (1709 m) – Snilovské sedlo – Chleb (1646 m) – Chata pod Chlebom - Šútovo (448 m) – Vodná nádrž Krpeľany]
Tradiční výlet na sněžnicích naplánoval letos pan profesor Michal Kubíček na třetí únorový víkend a jako cíl stanovil Veľký Kriváň na Malé Fatře na severozápadním Slovensku. Celkem se nás do Jánošíkova rodného kraje vypravilo 21, nechyběli profesoři, absolventi, studenti, rodinní příslušníci a kamarádi.
Po dlouhé cestě jsme o půl jedné konečně vystupovali z vlaku na zastávce Šútovo na úpatí hlavního hřebene Malé Fatry. Od Vodné nádrže Krpeľany, na jejímž pravém břehu vlaková zastávka leží, je to k chatě pod Chlebom, kam jsme plánovali do večera dojít, takřka 1000 výškových metrů převýšení. Se sněžnicemi připevněnými na batohu (sníh byl až od 700 metrů) jsme začali stoupat vzhůru. Bylo pochmurno a relativně teplo.
38 metrů vysoký Šútovský vodopád, ke kterému jsme dorazili asi po hodině chůze, byl první větší atrakcí cesty. Když jsme se dostali nad hranici lesa, konečně jsme mohli nasadit sněžnice. Přímo nad námi se tyčil vrchol Hromové (1613 m) a modré nebe za ním nám dávalo naději, že slibná předpověď na neděli by mohla opravdu vyjít. Po přemrzlém sněhu jsme vystoupali až do výšky okolo 1500 metrů nad mořem, a pak jsme po úbočí hřebene došli až k chatě pod Chlebom. Halušky, kapustnice či jiné tradiční slovenské pokrmy přišly vhod. V příjemném prostředí bývalé horské salaše jsme strávili fajn večer, kdy si i majitelé hospody určitě pár eur vydělali… David Mareček, Kuba Raus a Olin Trněný přenocovali venku ve stanu, ostatní si dopřáli ten luxus a vyspali se v teple na normální posteli.
Po raňajkách jsme se bez batohu vydali vstříc nejvyššímu vrcholu Malé Fatry – Veľkému Kriváni. Chvílemi jsme šli po sluníčku, chvílemi v mlze. Nahoře bylo ale nádherně. Všude pod námi ležely mraky, ze kterých vyčnívaly pouze nejvyšší hory Fatry. Následovala vrcholová prémie v podobě sladkosti či domácí slivovice. Potom jsme sešli zpět do sedla a vyšli na protější vrchol Chleb. Ten se ale zahalil do mraku a z pohledu tak sešlo.
Zpět k chatě jsme dorazili chvíli před polednem. Dolů do Šútova jsme se doslova sklouzali během hodiny a půl. Vlak nám jel až před půl pátou, takže jsme neváhali a ještě chvíli poseděli v místním lokálu. V 16:23 jsme odjížděli ze Šútova osobním vlakem do Žiliny. Před desátou večer jsme dorazili zpět do Brna.

Středoškolské hry ve volejbale děvčat

Autor: Mgr. Jakub Zatloukal

4 fotografie

V úterý 1. března 2011 se družstvo děvčat z vyššího gymnázia zúčastnilo městského kola středoškolských her ve volejbale – první skupiny.

Utkalo se s družstvy:
SPŠ Stavební
SOŠ Obchodní Jánská
SOŠ a SOU Charbulova

Výsledek 2:0 s Jánskou, 0:2 s Charbulovou a 1:2 s Kudelovou nás dostal na 3. místo ve skupině, takže dále nepostupujeme.

Veřejná sbírka na BIGY ve spolupráci s Nadací Veronica

Autorka: Mgr. Kateřina Krumpholcová

2 fotografie

Děkujeme všem za věci darované do veřejné sbírky pro naši školu a Nadaci Veronica.   http://nadace.veronica.cz/

A co se bude s těmito Vámi věnovanými věcmi dít? Nadace Veronica  nám je pomůže vrátit do života   http://www.nadacniobchod.cz/

Mezinárodní zkouška DELF

Autorka: Mgr. Miroslava Ševčíková

2 fotografie

I letos složili mezinárodní zkoušku DELF všichni naši studenti, kteří se na ni přihlásili. Ke slavnostnímu předání diplomů došlo 25. března 2011 ve Francouzské alianci. Diplomy studentům předal pan Marc Brudieux z Francouzského institutu v Praze.

Úroveň A1:

Úspěchy
Žáci
Celý článek...

Malé divadelní představení pro Německé kulturní centrum

Autorka: Mgr. Hana Hrochová

8 fotografií

Na počátku byla touha zařídit to nějak, abych už nemusela slýchat otázku, která se opakuje prakticky v každé hodině: "Budeme dneska zpívat, paní profesorko?!!" Co udělat, aby už se chtěli zase jen učit? A tak jsme se s třídami SXB a QA pustili do zkoušení "skoromuzikálu" na motivy Romea a Julie. Hudbu jsme si vypůjčili od německých kapel Rammstein a Mutabor, napsali scénář příběhu, který se pak ještě zdokonaloval při samotných zkouškách a prozpívali se až do setkávacího střediska Německého kulturního centra, které sídlí v Brně na ulici Jana Uhra a se kterým už déle spolupracujeme. Hlavní role i vedlejší role obsadili studenti a studentka SXB (Julie - Milan Dobeš, Romeo - David Janků, Juliin otec - Michal Drápal t.č. s otřesem mozku, Juliina matka - Boris Mičánek, učitelka, oddávající a nosička Sochy svobody - Anička Severová). Hudební doprovod obstarali zástupci a zástupkyně z obou tříd (akustická kytara -  Petra Fráňová, elektrické kytary - Marek Pivoda, Jarda Štigler, basová kytara - Marek Tuček, housle - Vojta Švejnoha, bicí - Radek Vít, zobcová flétna - Bára Jeřábková, příčná flétna - Pavlína Baďurová). Zcela nepostradatelný byl početný sbor, který se rekrutoval rovněž z obou tříd. Otázky zda dnes budeme zpívat jsem se sice nezbavila, ale představení mělo u zástupců brněnské německé menšiny úspěch a dočká se tak snad i reprízy na Dni BIGY.

Juniorský maraton

Autorka: Mgr. Martina Punčochářová

2 fotografie

Ve čtvrtek 14.4.2011 se studenti našeho gymnázia zúčastnili Juniorského maratonu.

V konkurenci 13 družstev z celého jihomoravského kraje a nepříznivého počasí vybojovali krásné 3. místo. Do finále v Praze postupují pouze dvě nejrychlejší družstva z každého semifinále.

Štafeta běžela ve složení:

I láska k francouzštině prochází žaludkem...

Autorka: Mgr. Miroslava Ševčíková

10 fotografií

Možná jste si všimli, že v dubnu školu provoněly nezvyklé a neznámé vůně.
To zrovna studenti tercie A, kvarty A a kvinty A v praxi ověřovali poznatky získané v Encyklopedii slaných a sladkých koláčů, kterou tercie A vyhrála v soutěži Týden chutí.
Vyzkoušeli si tak nejrůznější francouzské recepty. Jednoduché i složitější. Tradiční i moderní. Sýrové, cibulové, s mořskými plody, s lesním ovocem, s pralinkami...
Ale ať už byly jakékoli, většinou měly velký úspěch.

Den Země na BIGY 2011

Autorka: Ing. Věra Helceletová

3 fotografie

V úterý 19.4.2011 probíhala na BIGY akce věnovaná Dni Země.

Zúčastnily se třídy prima A a B. V 8.00 se třídy sešly v aule školy, kde se podívaly na prezentaci o Dni Země, o třídění odpadů a celkově udržitelném rozvoji života na Zemi. V 9.00 pak vyrazily do přírody. Protože je "náš" Wilsonův les uzavřen, šli jsme až k Antroposu, k řece Svratce. Zde se studenti rozdělili do skupinek a pracovali na 2 biologických úkolech (fauna  a čistota řeky, život na stromech parku – s pomocí vyučujících biologie – p. Helceletové a p. Reiterové). Na závěr pak uklidili břehy řeky.