Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Ohlédnutí za létem v Opatově - 2. DÍL

Vydáno:

Autorka: Jana Kozlíčková

6 fotografií

BOSTONSKÝ RYCHLOZPRAVODAJ

Kontakt na organizátory:

Hlavní vedoucí: Tereza Antlová

e-mail: tabornafare@gmail.com

Tábor je určen pro děti od ukončené první třídy do 14 let. Máte-li o tábor zájem, neváhejte se ozvat na uvedený e-mail, nové účastníky rádi přivítáme 😊

SLOVO ÚVODEM

Letos se z účastníků tábora stali zaměstnanci bezpečností agentury DVS. Jejich úkolem bylo zajistit bezpečný převoz nejvzácnějšího klenotu na světě – náhrdelníku Le Toussaint – na světovou výstavu v Bostonu. V průběhu týdne se však ukázalo, že celá bezpečnostní agentura je pouze zástěrkou a ve skutečnosti se jedná o mafii! Síly všech se tak upřely na odhalení mafie, a především na záchranu náhrdelníku.

Jak týden probíhal, si můžete přečíst v zápiscích jednotlivých skupinek.

SOBOTA 17. 7. 2021 – SIGMA

Ráno byl budíček v 7:30. Na rozcvičce jsme běhali a hráli Ovo-ovo. Ke snídani jsme měli chleba s marmeládou. V dopolední hře jsme získávali informace o náhrdelníku. Na oběd jsme dostali brokolicovou polévku a kuře na kari s rýží. O poledňáku si každý dělal, co chtěl. Dále přišla odpolední hra, která prověřila naši fyzickou zdatnost a doplnili jsme ji Rybičkami a Mrkanou. K večeři byl fazolový guláš s chlebem. Poté nás čekaly jen hry v Rytířáku.

NEDĚLE 18. 7. 2021 – EPSILON

Dnes ráno byl budíček v 8:30. Šli jsme na rozcvičku, kde jsme tancovali na nádhernou německou písničku Fliegerlied mit. Na snídani jsme měli chleba s marmeládou a s čajem. V dopoledním programu jsme hráli Opatovské MHD na fotbaláku, které bylo ze začátku hodně matoucí. Při návratu na faru jsme přivítali novou členku Magdu do našeho dokonalého týmu ALF neboli Epsilon. Také nás přijel navštívit kněz Roman. Na oběd nás čekala skvělá krupičná kaše, kterou výborně uvařili Téra a Majkí. Bohužel jsme se dozvěděli, že to musíme umýt, ale děkujeme všem, co nám pomohli.

Po obědové pauze jsme šli na mši ke sv. Anně s knězem Romanem. Po mši nás opustil Tom Č., který musel jet zpět do Brna. Pak jsme tam zůstali a hráli jsme hru jménem Opovaž se rozbít vajíčko. Přes všechna naše očekávání se nám vajíčko nerozbilo. Poté jsme šli na úžasnou večeři, kterou přichystali Kuba a Peťa. A pak jsme hráli hry v Rytířáku.

PONDĚLÍ 19. 7. 2021 – LAMBDA

Dnešní den začal budíčkem v 7:30. Během dvou písniček jsme se museli dostavit na rozcvičku. Chvíli jsme běhali a poté jsme skákali velmi oblíbené žabáky až zpět na faru. Na snídani byly opět chleby s máslem a marmeládou. Poté jsme dostali úkol jít do galerie, kde jsme museli zjistit, jak je zabezpečená proti zlodějíčkům.

Na oběd byla cibulačka a čočka s vajíčkem, okurkou a chlebem. Bylo nám ctí tento oběd umývat, ale děkujeme všem, kteří nám pomohli. Odpolední klid byl jako každý jiný. Odpoledne jsme hráli hru „opět nás vedoucí chytají“. Sbírali jsme lístečky, za které jsme koupili zabezpečení přepravy náhrdelníku. Na večeři jsme si pošmákli na velmi dobré pizze. Potom už jsme šli akorát do Rytířáku hrát hry.

ÚTERÝ 20. 7. 2021 – JÓTA

Jako utajení agenti děláme velmi neobvyklé věci. Třeba jako dne 20. 7. 2021. Je chvilka po půlnoci. Budí nás nasazený špion Felix Kaalinpää. Dozvěděli jsme se od něj, že musíme sledovat jednoho z podezřelých. Tím začala první dnešní hra. Po úspěšné špionáži jsme se vrátili unavení na faru a padli únavou do spacáků. Naštěstí se ráno budíček posunul a rozcvičku jsme neabsolvovali. Snídaně byla dnes výjimečně jiná než jiné. Překvapil nás rohlík s čokoládou, na které jsme si všichni pochutnali. Služba umyla nádobí a následovaly dopolední hry. Hráli jsme za farou Obrázkovou tichou poštu, která byla velmi zajímavá, a Koště, u kterého byla důležitá rychlost a mrštnost. Následně jsme se přesunuli do Rytířáku, kde jsme hráli Tichou poštu, která nám přinesla spoustu zajímavých vět, Kuličkové ložisko, při kterém exceloval Simi, a poslední Židličkovanou, u které prohra znamenala chystání hrnečků v jídelně.

Po těchto skvělých hrách nás čekal oběd. Podávaly se francouzské brambory s česnekovou polévkou. Oběd byl jako jindy velmi chutný. Následoval polední klid a pro nás mytí nádobí, se kterým nám naštěstí spousta dobrovolníků pomohla. Hodně táborníků využilo také polední klid k nákupu v Jednotě. Poledňák nám skončil a byla tu svačina, na kterou se podával meloun.

Poté si agentura ověřila naše malířské schopnosti při malování jednotlivých členů agentury. Při následující hře jsme si i zaběhali, protože jsme běhali do galerie obdivovat umění ostatních táborníků. Všichni jsme si skvěle zaběhali a užili. Stihli jsme si i zablbnout na hřišti. Po volné zábavě jsme utíkali na večeři, kterou jsme všichni s chutí zhltali, protože byl špenát! Služba umyla nádobí, my jsme dopsali zprávu dne a šli jsme ji přečíst sem do Rytířáku.

Dnešek byl super 😊

STŘEDA 21. 7. 2021 – KAPPA

Zde se musím omluvit, příspěvek od skupinky Kappa se mi nepovedlo dohledat. Nočníš špionáž z předchozího dne nám přinesla velké odhalení, a to, že ve skutečnosti pracujeme pro mafii. Rychle jsme se shodli, že pokusíme mafii její plány překazit a ochránit náhrdelník. Středa se proto nesla ve znamení odhalování jednotlivých mafiánů a zjišťování, kdo vlastně chce náhrdelník ukrást, a kdo naopak se chystá mafii zradit a obrátit se k dobru. Dopoledne jsme museli vypomáhat s tajnou komunikací mafie, při níž se nám podařilo odhalit řadu věcí, které se mafie snažila skrýt. Úspěšné bylo i odpoledne, kdy jsme se s pomocí Felixe Kaalinpäy v přestrojení proplížili až do tajného mafiánského archivu. Večer jsme klasicky hráli hry v Rytířáku.

ČTVRTEK 22. 7. 2021 – JÓTA

Ranní budíček v 7:45 se konal,

bohužel náš zrak se za šátky schoval.

Po Opatově jsme bloudili,

díky Tomu V. překážky skolili.

Po několika hodinách náš zrak se obnovil,

a oběd pro všechny připravil.

Poté hádanky se šifrovaly,

a na cílové místo jsme docházeli.

Mafii a bosse jsme dopadli,

a policistovi předali.

Poté jen ohniště jsme připravili,

a jídlo jsme pojídali.

SLOVO ZÁVĚREM

Všichni do jednoho prokázali velkou dávku osobní odvahy, když v utajení spolupracovali na odhalení mafiánského bosse a na záchraně náhrdelníku Le Toussaint před krádeží. Úžasní pracovníci agentury DVS nejenže zachránili cenný klenot, ale také zajali jednotlivé členy mafie, kteří zůstali mafii věrní. Jejich práce tak byla u konce a mohli se odebrat na zaslouženou dovolenou.