Bigy logo
Biskupské gymnázium Brno a mateřská škola

Druhé mezinárodní setkání v Rumunsku

Vydáno:

 | 

Autorka: PaedDr. Simoneta Dembická

 – 

Druhé mezinárodní setkání projektu WISA na naší partnerské škole Colegiul Dobrogean "Spiru Haret" v rumunském městečku Tulcea začalo již v neděli večer při našem příjezdu vřelým uvítáním celým rumunským týmem před hotelem.

První den, po oficiálním uvítání ředitelem školy, panem Florinem Anastasiu, jsme se přestěhovali ze školní auly do konferenčního sálu nedalekého hotelu Delta, kde se konaly workshopy. Workshop “Digital Literacy in the Age of Big Data“ se skládal ze dvou částí a byl veden Ovidiu Mihalcea (Open Source Intelligence Researcher) a Andreea Gavrila (Digital Creative Director and Creative Strategist). Zabýval se tematikou internetového obsahu, šíření dezinformací, fake news a důležitosti prověřování zdrojů. Také se věnoval problematice sociálních sítí a „bublině“, kterou vytvářejí pro své uživatele adresným obsahem a informacemi. Studenti se seznámili s pojmy “multiple biases“, “cognitive and confirmation biases“, “google effect“ a podobně, a naučili se používat factcheckingové weby a spolehlivé zdroje jako je BBC. Vše bylo podáno srozumitelnou formou a proloženo hrami, online kvízy, vytvářením vlastních “fake news“ titulků, aby účastníci pochopili způsob myšlení autorů dezinformací.

Druhý den byl věnován workshopu “Building Your Digital Brand“, který pokračoval v pondělním tématu. Studenti se naučili, jak využít svých digitálních dovedností k vytvoření vlastní osobní „značky“, co znamená “Personal Branding“ a jak jim může pomoci při hledání zaměstnání na budoucím digitálním trhu práce a při vytváření svého osobního životního příběhu. Vymysleli si vlastní mantru a online hrou zjistili, jaký tvořivý typ člověka jsou.  

Třetí den byl věnovaný poznávání místní kultury a krás Dunajské delty. Při plavbě lodí studenti natáčeli videomateriál pro své závěrečné video.

Čtvrteční workshop “Pushing Pseudoscience Over the Edge of the World“, vedený mladým badatelem v oblasti nově vznikajícího oboru Space Economics Andreou Saperou, se setkal s velkým úspěchem. Po úvodních team buildingových aktivitách se účastníci naučili rozlišovat mezi vědou a pseudovědou, procvičili si význam používání spolehlivých zdrojů, zahráli si několik kvízů a zajímavých her a procvičili si schopnost kritického myšlení a argumentace ve skupinových debatách.

V pátek při workshopu “When April Fool's Day is Everyday“, pod vedením energické Cristiny Lupu, výkonné ředitelky Centra pro nezávislou žurnalistiku v Bukurešti, studenti debatovali a médiích, zodpovědné a nezodpovědné novinařině, a zahráli si onlinu hru GetBadNews. Odpoledne se v aule školy konalo promítání videí, na kterých studenti pracovali celý týden ve smíšených maezinárodních skupinách a zúčastnili se závěrečného koncertu a rozloučení.

Zařazeno v kategoriích:

WISA – Wise and Inventive ScreenAgers
Projekty

Virtuální prohlídka