Vítejte na stránkách matematiky!
Odkazy na stránky učitelů matematiky
prof. Haminger: http://www.haminger.wbs.cz
(zadání matematické olympiády a termíny odevzdání, Homo Špekulus)
prof. Plechlová: http://www.plechlova.websnadno.cz
(příklady pro přípravu k maturitě z matematiky a deskriptivní geometrie)
prof. Piskačová: http://www.piskacova.websnadno.cz
prof. Hamingerová: http://www.hamingerova.wbs.cz
prof. Henc: http://www.mahenbigy.websnadno.cz
prof. Stará: http://www.janstar.websandno.cz
Matematika
Výuka matematiky prohlubuje a rozvíjí pochopení a využití kvantitativních a prostorových vztahů reálného světa, utváří kvantitativní a geometrickou gramotnost studentů. Způsob matematického myšlení a zdůvodňování, vytváření hypotéz a deduktivních úvah je prostředkem pro nová a hlubší poznání a je předpokladem dalšího studia. Učivo matematiky umožňuje pochopit, že matematika je nezastupitelným prostředkem v modelování a předpovídání reálných jevů. Osvojené matematické pojmy, vztahy a procesy napomáhají proniknout do podstaty oboru, propojovat jednotlivé tematické okruhy, objevovat harmonii a půvab matematiky.
Matematické vzdělávání ovlivňuje rozvoj abstraktního a analytického myšlení, rozvíjí logické usuzování, učí srozumitelné a věcné argumentaci. Těžiště výuky spočívá v aktivním osvojení strategie řešení úloh a problémů, v ovládnutí nástrojů potřebných pro vysokoškolské studium i v běžném životě, v pěstování schopnosti aplikace.
Deskriptivní geometrie
Úkolem deskriptivní geometrie na gymnáziu je připravit žáky na vysokoškolské studium těch oborů, kde budou potřebovat dobrou prostorovou představivost a základy zobrazovacích metod, zejména při studiu technických a uměleckých oborů (architektura, stavební a strojní fakulta). Potřebnost těchto dovedností je důležitá i v jiných oblastech, např. v oblasti růmyslového designu nebo v lékařské anatomii.
Výuka deskriptivní geometrie navazuje na Stereometrii a je zařazena ve 3. a 4. ročníku čtyřletého gymnázia a v septimě a oktávě osmiletého gymnázia (2 hod. týdně – 60 hod. za rok).
Cílem výuky deskriptivní geometrie je naučit se základním zobrazovacím metodám – pravoúhlému promítání na dvě průmětny a pravoúhlé axonometrii a využívat je při zobrazování těles.
Zařazeno v kategoriích: