–
16 fotografií
Podívat se do rádia a vyzkoušet si práci rozhlasového moderátora? Jak snadné (rádio Proglas sídlí v budově školy) a zábavné (čtení a nahrávání se)! V rámci dvou exkurzí toho využili vybraní studenti kvart a celá prima A. Ohlasy čtěte níže.
Exkurze kvart
- Studenti literárního cvičení kvart využili možnosti a vyzkoušeli si práci moderátorů v rozhlase Proglas. Měli připravené zpravodajské texty, které si nacvičili a následně ve studiu, ve zvukové režii, nahráli. Ukázalo se, že se sice tréma na jejich hlase projevila, ale přesto by někteří do budoucna mohli tuto práci zvažovat. Zaměstnanci radia prokázali velkou vstřícnost a profesionalitu při plánování i realizaci návštěvy. (prof. Nora Janečková)
strana 1 / 2
Exkurze primy A
- 14. března se třída prima A vydala na exkurzi do rádia Proglas. Za hlavním vchodem se nacházelo studio, kde se právě živě vysílalo. Dále byla k vidění i zvukařská a nahrávací místnost. Obě místnosti byly odhlučněné molitanovými stěnami. Po krátké prohlídce jsme si mohli vyzkoušet namluvit přichystanou pohádku. Ve studiu byl stůl s šesti mikrofony. Zvuková místnost byla vybavena dvěma počítači a velkou ovládací deskou. Po nahrávání jsme se ještě setkali s profesionálním moderátorem, který nám představil základy rozhlasové mluvy ukázkou správného čtení. Byla to velmi zajímavá a přínosná exkurze. (Martin Piňos, Petr Záviška)
- Zkusili jsme si nahrát pohádku, ale nebylo to tak lehké, jak to zprvu vypadalo, a ještě jsme to navíc četli z listu a rovnou se to natáčelo. Naproti nám za sklem seděl zvukař, který vše řídil. Četli jsme po skupinách a ti, kteří zrovna nečetli, vše sledovali ze zvukařské místnosti. (Maxmilián Jáger, Jan Graffe)
- Před čtením příběhu jsme si povídali a potom jsme zjistili, že jsou mikrofony stále zapnuté a vše, co jsme řekli, slyšeli naši spolužáci za sklem v režii. (Matej Polák)
- Když svítí červené světýlko, tak se na chodbě nemele, a když svítí dvě červená světýlka, tak se nemele ani v nahrávacím studiu. (Jan Indra)
- Hned po vstupu do nahrávacího studia jsem si říkal, že to bude sranda, ale mýlil jsem se. Nebylo to tak jednoduché. Zvukař DJ Tonda zapnul mikrofony a my jsme začali číst příběh o vodníku Kociánovi a lesní loupeži. Jelikož nás bylo hodně, rozdělili jsme se na tři skupiny. Když jsme dočetli, zkušený moderátor nám ukázal, jak to přečíst správně. (Štěpán Buchta, Ondřej Vopička)
- Dostali jsme text, který jsme měli přečíst, a vžít se tak do role rozhlasového moderátora. Byl to skvělý zážitek, který bych si klidně rád zopakoval. (Vít Siegel, Tomáš Uher)
- Všechno, co jsme četli, se nahrávalo. Ty nahrávky si pak budeme moct poslechnout. Hodně jsme se při té exkurzi nasmáli. Vřele doporučuji. (Jan Hájek)
- Týden nato jsme přišli s druhou částí třídy a kromě čtení a nahrávání rozhlasové pohádkové hry jsme od herce a učitele jevištní a jiné mluvy slyšeli o tom, jak vypadá rozcvička před nahráváním, jak moc otevřít ústa při „a“ a co s jazykem při ošemetném „s“. (prof. Lenka Dobrovolná)
Zařazeno v kategoriích:
Český jazyk a literatura